Första dagen

Hej!

Så har man jobbat två dagar. Första dagen gick jätte bra. Fick ett varmt välkommnande med kramar av mina två blivande arbetskamrater:) Denna veckan är det mest att städa iordning innför terminstarten, det är ju en helt ny avdelning som jag jobbar på med bara femåringar så det är lite att fixa med, nya namnskylltar ska fixas och sen så ska vi måla lite bord och hyllor. Vi har barnen uppdelade i tre grupper, röd, blå och grön grupp heter dem och fick röd, det fanns ingen rosa så rött var närmast:) Hehe. Så hyllor och sånt ska målas i de färgerna, så allt flytter ihop liksom.
Ja så jag kommer att få ha egna ansvarsbarn och det är grupp röd, sex barn. Hjälp tänkte jag när de sa de till mig med föräldrar samtal och allt, men mina kollegor är så snälla så de kommer att hjälpa mig mkt i början, har ju aldrig varit med om något sånt här innan. Men kommer nog snabbt in i det får vi hoppas! Kommer att stänga en dag och öppna en dag. Så nu känns det verkligen inte som någon praktikplas kan jag säga! Nu är det på allvar. Coolt! Idag har vi varit vid badviken och badad med barnen det är inte så många denna veckan så det är ganska skönt att börja lite lungt de kommer flera nästa vecka. Sen har jag fixat ett bi åt alla barnen avdelningen heter ju bikupan. De bina ska vi ha att sitta på i samlingsrummet så jag har skrivt deras namn med den färgen som de tillhör grupp med.

Jo jag måste bara säga innan jag ska äta vi har två danska barn på dagiset den ena går på min avdeling och jag fick henne i min grupp. Har inte tänkt så mkt man hör vad hoon säger de har bott här ett tag, men sen kom jag och tänka på att tänk när jag kommer ha föräldrar samtal med dem. Mamman pratar och svenska med men pappan vet jag inte har inte träffat honom än. Hihi. Då kommer det att bli kuligt:)

Nu ska jag äta!
Må gott
Puss & Kram!

 


Kommentarer
Skrivet av: Mamma

Det verkar ju gå bra för min unge på det nya jobbet. Du får väl börja ta lektioner i danska ifall att pappan inte kan svenska. Jag tror nog att det går bra du förstår ju vad Kaj säger.
Ha det bra. Puss och kram

2007-08-08 @ 19:36:32

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0