Flygresan!

Hej!

Ja nu äntilgen kan jag skriva här, ni är väl nyfikna;) Hehe. Jo allt är bara bra, har lite lock för ena örat fortfarande, det gick bort igår kväll var överlycklig, men sen kom de tillbaka under dagen. Dumma Lock!!!
Just nu befinner vi oss i Nashville, vi har prices varit ute och ätit, men åter till flygresan.
Jo vi gick på planet och jag kände då att det började bli lite pirrigt, tänkte på Åberg, "Jag kan flyga, jag är inte rädd" Tog djpa andetag. Vi fick våra platser och jag satte mig ner och tog det lungt och försökte att inte tänka så mkt. Efter ett tag så startade planet och fick mer och mer handsvett, men andads lungt det kommer att gå bra Emma! Planet började rulla och snart var ju uppe i luften! Hjälp, Mamma! Hihi. Kännde trycket i huvudet och jag fick lock i öronen, det var ju värre än bergochdalbanan (har aldrig åkte det men Jaja, man kan ju tänka hur det är hihi) Men det gick bra väl uppe i luften var det helt ok. Locken försvann efter ett tag. Personalen böjade servera något att dricka. Phuu skönt att allt gick bra tänkte jag!

Väl där uppe fanns det inte mkt att göra, filmerna var på engelska, inget för mig och sen var det bara att sitta still som på ett tåg, det känndes som ett tåg faktiskt. Så det var inte så hemskt, men jobbigt att sitta stilla som sagt, men vad ska man göra. Prices innan vi skulle landa så fick vi en macka, vi fick mat innan såklart, inte så god. Hehe. Men iaf när vi fick de där mackorna så fick vegitarianerna vindruvor till medan de andra fick CHIPS! Jag utropar jag vill oxå  chips:( Hehe. Jonas mamma var snäll och gav sina till mig:) Ja sen ladda vi det var lite mer jobbigare tyckte jag det tog så långt tid, men vi kom ner, då hade jag ganska mkt lock inte bra försökte med allt, men inget funkade. Vi hämtade våra väskor, för att checka in dem igen, vi skulle ju flyga vidare till Atlanta. Alla fick sina väskor, det var skönt! Sen så var man tvungen att visa sitt pass igen, det var massa sådana visningar, och sen hade man fått fylla i en annan lapp där det stod vad man skulle göra i Usa och att man lovade massa saker, som att inte ta in frukt, kött eller sniglar! Ja sniglar :) in i landet. Sen skulle man gå fram en och en eller familje vis och jag och min engelska är ju inte bästisar så hur skulle vi göra nu???:/  Så David, Jonas systers pojkvän som oxå reste ensam från hans familj gick före mig och berättade att jag inte förstod engelska så bra och att jag var här på samma vilkor som han. När David var klar och jag fram och log. Han sa att jag skulle lägga pekfingret på en apparat så nu har Usa mitt fingeratryk:) Hehe. Kille sa inte så mkt mer tur det;)

Sen var det bara att checka om väskorna och gå till nästa plan, vi fick våra platser, denna gången var det lite jobbigare eftersom jag redan hade lock, lite hade ju försvunnit. Vi lyfte och var ännu en gång uppe i luften. Det är en härlig känsla att vara där uppe,man kännde sig som en liten fågel, men det är inget jag kommer göra varje dag inte om det kommer vara så är med locken i öronen, Har ni något tips hur jag ska göra!?? Efter en och en halv timma så landade vi i Atlanta, det känndes skönt, jag klarade det! Hurra! Det första vi ser när vi landar är IKEA, det var lite roligt:)

Vi hämtade våran väskor, alla var med denna gången med. Sen var det bara att hitta våra hyrbilar, tog ett tag men sen körde vi till hotel. Chekade in och sen gick vi ute och åt. Så var min flygresa, Häftig, men jobbig. Men det är kul att vara här!

Idag har vi varit på world of coca-cola, det var jätte fint och häftigt, jag fick krama coca-cola björnen, jätte mysig;) Hihi. Sen såg vi en 4D bio om hur colan blir till. Vi fick även testa massa olika smaker:) Sen fick man en orginal coca-cola glas flaska att ta med hem:) Sen har vi kört till Nashville, under resan så åkte vi igenom värsta och då menar jag värsta åskvädret, det både haglade, regnade och åskade. Jag blev jätte rädd och kröp ihop i bilen och höll för öronen. Men ska erkänna de var lite häftigt med;) Vi stannade även i en mataffär, giantisk tyckte vi men en kille berättade att det fanns en mkt större matäffar lite närmare Nashville, Oj tänkte jag! Får se om vi får se den. Men mataffären hade allt och massa konstiga saker. Massor av tårtor i färglada färger och och massa konstiga kakor. Fotade lite men förhoppningsviss så kommer vi till en annan sådan affär så jag kan fota mera av dessa konstigheter:) Och nu på kvällen så har vi bara varit ute och ätit. Det finns pool på detta hotel så imorgon blir det ett första dopp, men dock inte i havet då, men det får duga. Värmen här är som en bastu, Det är hel konstigt och klibbigt, det är kallare inne än ute. Vi har mellan 28-30 grader ute. Och en annan sak, när man ska duscha så känns de som man dushar i en simhall, vattnet här har jättemycket klor i sig. Huu!

Men nu ska vi ta och sova! Här nedanför kommer lite bilder!

Må så gott alla där hemma!

Puss&Kram!

image4
Norskafjällen!

Hmm det funkar inte att lägga ut flera bilder det kronglar, tar det imogon, måste sova! Hejhej!


Kommentarer
Skrivet av: Niklas

Äntligen så har du fått uppleva den härliga känslan av när planet lufter från baken. Berg och dalbana det är löjligt. Just det ögonblicket när planet lyfter är häfftigt. Det var ju skönt att flyggresan gick bra och att lilla Emma klarade det. Men det visste ju jag innan att hon skulle göra. Önskar er alla en bra dag och glöm inte vart du bor nu.....kram

2007-06-28 @ 10:25:43
Skrivet av: pappa

Det är väl skönt att flygresan är över, det där med lock i örat det har jag ofta, har själv försökt med det mesta men det finns nog inte mkt att göra åt.Ät nu inte för mkt tårtor.

2007-06-28 @ 12:21:37
Skrivet av: Moster

Skönt att det gick bra...du ska ta näsdropparna två till tre ggr ca en timme innan du flyger testa det nästa gång..ca 20 minuter i mellan..Det kan ju gå...
Jaså é engelskan dålig Hur ska du förmedla dej då???teckenspråket kan du ju det är ju lika överallt i världen eller???..
Ha det så bra nu.....
Pratade nyss med mormor ska jag hälsa???
Stora kramar från fam Ekström

2007-06-28 @ 16:27:01
Skrivet av: Linn

Åhh, vad jag saknar dig när du är så långt borta! Härligt att resan gick bra ändå, det är ju sån grym känsla på uppvägen. Kunde man slippa locket är ju flygning hur grymt som helst :)

2007-06-28 @ 17:21:07
Blogg/hemsida: http://linnkarlen.blogg.se
Skrivet av: Mamma

Det var ju skönt att flygresan gick bra.
Det kanske hjälpte att tänka på Åberg jag kan flyga.
Har idag varit hos Marie och lilla Emma dom hälsade så gott. För att få bort locket pröva med att hålla för näsan och blås ut. ett knep från en av min jobbarkompis som flygit myket
Puss och kram Mamma

2007-06-28 @ 17:57:46
Skrivet av: Jeanette

Nu är du en erfarenhet rikare. Du har gjort din första flygresa. Lock för öronen är svårt att göra något åt. Det drabbar inte alla. Jag har aldrig upplevt det, men Håkan har samma problem som du.
Tugga tuggummi, håll för näsan och blås utåt. Det är de råd, som jag kan ge.
Du har ju redan upplevt en hel del och mer lär det bli. Det är jättekul att läsa din blogg.
Ha det fortsatt bra!

2007-06-28 @ 19:29:45

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0