Härlig dag!

Hej!

Idag har jag haft en bra dag på jobbet!, Imorse var det inte så bra, vi skulle ju göra samma sak som varje fredag gå och kolla vart alla barnen bor, men det behövde inte jag idag. Jag fick vara hemma med tre killar som  skulle hjälpa till att ta bort en stor jord hög som låg lite i vägen. Vilken tur Emma hade!:) Hehe. Och vi fick glass med efteråt. Hihi.

Sen efter allt slit med att gräva och köra runt jord fick jag vara själv på gården med killarna tills det andra kom tillbaka, vilket ansvar! Och det gick ju bra som tur var!:)

Sen efter lunchen har det gått ganska sakta.... Ända tills efter mellanmålet då de små kom över och där har jag ju  min älsklings tjej som jag bara vill äta upp hon är så go!!:) jag har lärt henne att säga Emma och nu kan hon det så nu kommer hon ihåg mig när vi ses och blir jätte glad! Och jag blir jätte glad och lycklig med när jag ser henne!

Sen så nu på eftermiddagen så jagade jag de äldre barnen de sa att jag var en dinosarie! Hjälp emma tar oss skrek dem. Vilken energi ungarna har allså jag fattar inte att de kan springa runt en hel dag utan några pauser. Hur orkar dom!!??? Så har min underbara dag varit! Hoppas på flera:)

Skönt med helg, det händer inte mkt denna helgen vi kommer bara vara här, kanske går på bio imorgon, om vi hittar någon bra. Sen börjar ju Svensson, svensson imorgon, det ska bli kul att se, undra om det kommer vara lika kul som förra gången, vi får väl se.

Bröllopet var trevligt som vi var på förra helgen, trots att man inte kännde brudparet så väl så skrattade man åt vissa tal som de höll för dem. Men oj vad många tal det var. Och sen så ska man ju inte äta under tiden som någon talar, men allså när bakelsen kom in så kunde jag inte motstå den, men var sååå god! Mums. Och grädden var ROSA, det enda som var rosa på det bröllopet. Hehe.
Den goda bakelsen

Bröllopet var i Fjällbacka (många fina bergsklippor var det där) en liten stad och där så spelade de in en del av Ronja Rövardotter, en scen när rövarna rider igenom en kilppa, och den var vi och tittade på, såg prices ut som i filmen kolla in bilden här så får ni se!
image105
Här red rövarna i Ronja filmen!

Nu ska jag kolla till bakpotatisen i ugnen.
Ha en trevlig helg!
Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Moster

Hejsan Emma!!!
Det var ett tag sedan jag var inne o kollade din Blogg...
Det händer visst lite..
CHOKLADEN Va synd att de var slut men om det är någon annnan gång beställ då till mej..
Här är vädret trisst bara regnar..
Det blir ju så blött när man ska ut med Molly...
Ja hon bryr sig ju inte...Det är en annan som drar öronen till sig...
Ska snart på utvecklingssamtal med Johan..
Alla hälsar...Stora Kramar.....

2007-09-18 @ 15:33:10
Skrivet av: Gjermundveronica

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 07:51:41
Blogg/hemsida: http://gjermundveronica.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0