Förlåt mig!

Hejhej!

Förlåt mig att det har tagit sån tid att skriva om London, men har haft fullt upp sen jag kom hem. Vi kom hem på måndagen,då hade vi julfest på jobbet och sen har Mamma varit här torsdag till lördag, men nu kommer det ett litet reportage om resan.

London var ett häftigt ställe, väldigt trevlig var dem, vänligare än vi svenskar, varför är vi svenskar så egenkära??...
Vi började dagen när vi kom fram med att checka in på hotellet och vilket hotell sen då, vi fick sova i deras källare!!! Vad är det likasom, inte för att vi var de enda, det fanns flera som sov i källaren, och mögel i badrummet, Blä!! Det känndes lite läskigt på kvällen när ví skulle sova, tänk om de kommer ner sa jag till Linn.... Men vi sov så skönt i sägen för den var bra och fräscha lakan var det med. Sen på frukosten så blev jag lugnare, det var ganska många som bodde på hotellet och väldigt många svenskar:) Frukosten var helt ok och sen låg det ju väldigt centralt, tunnelbana var bara runt hörnet, så de var ok värd pengarna.
De vi såg under våran resa var Madame Tussaud's, Big Ben,Tower Bridge, Piccadilly Circus, The London Eye, om ni vill veta mer om dem gå in på Wikipedia och sök på dem:)

Sen shoppade vi jag shoppade ganska mkt:) Fick med mig allt hem, men Linn fick ta lite för jag hade inte plats, köpte ganska stora grejer, Jag är väldigt nöjd och några julklappar hittade jag med. Och ja Moster Maud något till dig med kanske;) Vi får väl se:)

Här kommer lite bilder från resan
  
   
   
  
 Jag tyckte att de var skit häftigt att få gå på flyget från marken:)
  Detta är från ett jätteköpcenter med 96 rulltrappor
  Linn käkar mega muffins:)
  Skyltfönster på oxfordstreet
  Neonskyltarna på Piccadilly Circus
  Harrolds, vilket ställe!
  Skyltfönster på leksaksaffären Hamleys
  Tower Bridge
  The London Eye
  Maffiga Big Ben och lilla jag:)
  Rosa taxibil
  Jag & Tomten, Skinnjackan och kjolen är fynd från London:)
  Jag & spindelmannen, (barnen på dagis tycker att den bilden är häftig)
  Flygresan hem.

Nästa gång får vi åka till ett litet varmare land Linn!

Så mysigt med julen nu, men vart är snön!! Jag vill ha snö så man kan leka med barnen, nu är det bara blä väder! Ge mig snö!!!

Nu måste jag öppna min julkalender från body shop, tänkte vissa er vad jag har fått, men de får bli en annan dag.
Ha en fortsatt trevlig andra advent!

Må gott
Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Linn

Jag är supernyfiken på vad du fått i kalendern! Får ta och komma på besök veckan jag är i Stockholm och kolla :P

Nästa gång får det helt klart bli ett varmare land och ett utan ungar som inte fattar att de ska flytta på sig när man ska fota :)

Puss!

2008-12-07 @ 18:32:01
Blogg/hemsida: http://linnkarlen.blogg.se/
Skrivet av: Fru Evelina

ååå jag vill också till london!!

ser ut som ni haft det supermysigt!

kram

2008-12-07 @ 18:54:53
Blogg/hemsida: http://evelinas.blogg.se/
Skrivet av: Marias Kakburk

Jätte kul att du är med och tävlar!



London verkar så härligt!



Hoppas att du får en härlig morgondag!

2008-12-07 @ 22:19:50
Blogg/hemsida: http://www.hemmetsjournal.se/blogg/blogg/?blog=79
Skrivet av: Solli

självklart är din sida med ;o)



Jättefina bilder ni tagit! hoppas ni hade en trevlig resa!

2008-12-09 @ 00:16:43
Blogg/hemsida: http://sollis.blogg.se/
Skrivet av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Åhhh vad mysigt ni verkar ha haft det. Påminner om min dag i NYC jättemycket. Utan flyg dock.

Härligt att komma iväg sådär, det behövs ibland.

Vi hade det skitmysigt och härligt i NYC fast det var svinkkallt. Men vi överlevde trots allt, även om jag var nära på att boka ett plan till Brasilien eller nått.



Till min värdpappa blir det en alarm-rese-klocka att ha med sig på sina resor med jobbet, eller bara ha på sitt kontor.

På klockan är det en liten liten skärm så att man kan lägga in bilder. Vilket jag ska göra med bl.a. barnen.

(Köpte likadan till min lillebror och min pappa också. Hoppas de inte ser den här kommentaren bara. Haha)



Hur går det med julshoppingen för dig?

Blev det något i London?



By the way, jag har en idé på varmare land:

Turkiet och staden Side nästa sommar.

Inkluderat mig som "stammis" i era samtalsämnen när jag inte jobbar på en bar, vilket resulterar att ni får gratis dryck OCH DANS varje kväll om ni vill.

Och lite guidning ifrån mig.

Fundera på saken!!



Kramar Louise

2008-12-10 @ 03:27:30
Blogg/hemsida: http://louisesa.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0