Tillbaka i tiden

Hej!

För ett år sedan satt jag borta i de stora landet USA. Vilken resa de var, var där med Jonas hela familj. Helt underbart, första gången jag flög också:) Vi började med att flyga från New york till Atlanta, sen var vi runt i chattanooga, Nashville, Memphis, sen bilade vi ner längs mississippifloden, Vicksburg, shreveport, Dallas, Arlington (där firade vi 4 juli), Austin, Huston och där ifrån flög vi till New york där vi var de tre sista dagarna:)
Här kommer lite bilder från resan.

                             



 

♥ Bild ett är från Cocacola fabriken
♥ På något contry Museum
♥ Häftigt gitarr
♥ Line dans i Nashville
♥ Bagels som man åt till frukost, var gott till en början...
♥ Graceland (Där Elvis bodde)
♥ Elvis djungelrum,
♥ Där vid pianot satt Elvis och spelade sin sista dag i livet...
♥ Elvis, hans mamma och pappa och han mormors gravar
♥ 4 Juli paraden, den största i Texsas:)
♥ Minneplats för J.F Kennedy
♥ Jätte stor rymdraket
♥ Utsikt från Empire state
♥ Jag är inte säker men är det fontänen som är med i Sex and the city som ligger i Center park?
♥ Jag och Jonas med frihetsgudinnan i bakgrunden:)


Man längtar ju lite tillbaka när man ser alla bilder, Någon gång skulle jag vilja åka ner till Florida och till Los Angeles;) Vi får väl se!:)
Nu ska jag ringa mammsen:)
Må gott alla, Liseberg här kommer vi! (imorgn ska vi dit)
Puss & Kram!



Kommentarer
Skrivet av: Solli

svar: tack! jättekul att höra!

ha en underbar vecka!

2008-07-07 @ 22:27:46
Blogg/hemsida: http://metrobloggen.se/solli
Skrivet av: Louise S.A. - Sveriges största Au pair blogg

Sv: Va gjorde du i USA? Reste du runt?

Bilderna ser ursköna ut.



Jag köpte en kamera här i slutet av mig som min 21års present här. Det är en Sony DSC-H10, och den är riktigt bra.

"Bara" 8 mgp. men 10 eller 12 är bra om man skriver ut affischer eller så. Vilket jag inte gör.

Dessutom är jag nybörjare av att ta bilder.



Bilden från 4 juli är dock inte tagen med den kameran, men de flesta andra är det.



Ha de så bra!!

Kram Louise

2008-07-08 @ 23:49:25
Blogg/hemsida: http://louisesa.blogg.se/
Skrivet av: Gunnarsabrina

Hey, this is a great site, I learned a lot!

2009-02-13 @ 09:09:07
Blogg/hemsida: http://gunnarsabrina.3steps.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0