Göteborgstrippen!!!

Hej!

Nu är vi hemma igen från våran tripp till Göteborg. Jonas jobbar idag så det blev två dagar i Göteborg, men bättre de än inget. Och vi har hunnit med mycket! Här kommer lite bilder

D A G  1





Vi började med ett stopp hos min pappa och käkade lunch på en grillresturange, mycket gott, men de blev inga bilder därifrån tyvärr, sedan åkte vi till Liseberg. Tur med vädret hade vi men inte i spel, vi vann inget:( men vi fick se Kållorado som hade stannat, de fick boksera alla passagerare genom att dra in vattemsättena. Men de satt inte fast så länge. Och sen fick Jonas upp mig i Lisebergsbanan och de var skit roligt! Skrattade så jag grät:)

D A G  2




Vi sov hos Jonas bror i majorna och på torsdagen så traskade vi in till stan mellan alla små gator, och nu förstår jag att Göteborg kallas lilla London, de känndes som att vara utomlands när vi gick där på de små gatorna. Vi hittade en kina resturange och åt jättegoda friterade räkor. Väl inne i stan så åkte vi Göteborgshjulet, Högt, men fint!
Sen gick vi lite i butikerna och helt plöstligt såg vi massa poliser och pekébilar, de var något hulliganbråk, men fattade inte så mkt mera. Men har aldrig sett så mkt poliser på en och samma gång.
Vi såg på bio lite senare, Bröderna Karlsson, Sevärd!
Vi avslutade kvällen med Jonas bror med flickvän på en resturange som heter Manana. En resturange som är värt ett besök. http://www.restaurangmanana.se/main.htm

Det var våran lilla tripp, kanske lite kort men mysig!
Nu ska jag nog äta lite choklad!
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Det är så fint på Liseberg. =)

2010-08-07 @ 12:32:33
Blogg/hemsida: http://tvminnen.blogg.se/
Skrivet av: sara

svar: vad synd. men webbutiken duger den med. :)



kakeldekoren har jag köpt på flügger här i lidköping. är snart klar med alla plattor nu. förstår inte varför någon ville sätta in kakel med gula fyrkanter på. så sjukt fult.



jag är tyvärr inte på spiken idag. jag och mamma har jobbat klart där för i år men hoppas du hade trevligt ändå! det är väldigt mysigt att gå omkring där speciellt när det är fint väder. :)



kram kram!

2010-08-07 @ 17:17:15
Blogg/hemsida: http://smuls.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0