Melodifestivalen fjärde deltävlingen!

Så går snart den fjärde och sista deltävlingen av staplen, och jag har bara ett ord att beskriva de med JÄMT!
Shit alla låtarna är ju bra, några är lite extra gryma, men det finns ju ingen Blä låt iaf! de kommer bli svårt, men jag har lyssnat igenom låtarna och tycker så här

1, Sibel
Ska bli roligt att se Sibel in action för en gång skull, gillar låten och tror hon kommer bjuda på ett häftigt öppningsnummer

2, Py Bäckman
Hade haft större chans om den var med på 50-60 talet:) kommer nog lägga sig på svensktoppen, vacker låt men inte mera... och varför heter låten inte Godnatt!??

3, NEO
Överaskar, gillar låten, påminner lite som Salem el fakir, hoppas det blir en bra show!

4, Lovestoned
Vi flyger tillbaka till 90-talet låter som Ace of base som jag lyssnade på när jag var yngre... En helt ok låt, ska bli kul att se hur de lägger upp de inför liveframträdandet

5, Anna Bergendahl
Har gillat Anna från först stund jag såg henne i Idol, finare och speciellare röst finns inte, gillar låten, musiken Anna och allt! Hoppas det blir ett bra framträdanen! Go Anna!

6, Pernilla Wahlgren
En riktigt svensk schlager! Ska bli kul att se framträdanet, tror på en ritktigt show, hör hört att låten avslutar med en riktigt schlager avslutning "handen upp" Gillar den!

7, Noll Disciplin
Hej 90-talet igen, låter som han Yaa, yaa wowow martin;) Ska bli kul att se hur de framträder, egna instrumet hoppas jag på det skulle bli snyggt!

8, Peter Jöback
Påminner om Andreas Jonsson, gillar låten och Peter. Han har sån skön stämma att det blir underbart! Heja heja de luktar finalen!

TILL FINALEN

Anna Bergendahl

Peter Jöback

ANDRA CHANSEN

Pernilla Wahlgren

Sibel

TRIUMF KORT

Neo

Eftersom att jag tycker att det är så jämt mellan låtarna så slänger jag in ett triumfkort, jag tror att Neo kanske kan knipa en plats, det är så jämt, vi får helt enkelt vänta tills imorgon!!!

Nu blir det let´s dance med Mamma, hon ska vara här tills tisdag, trevligt :)

Ha en UNDERBAR helg! Må gott, Puss & Kram!



Kommentarer

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0