Livet är uppochner och tips till nagelteknolog!!

Hej!

Jag sitter snart och sover, shit kan man vara såhär trött, kan ju undra om jag håller på ett åka på någon förkylning eller nått... Känner mig inte alls pigg, och inte har denna dagen varit till så mkt hjälp till att göra mig piggare...
Ska fatta mig kort, den människan jag gick som vikarie för på jobbet, hoppade av sin kurs och ville komma tillbaka och jobba, men jag fick ha kvar min vikarietjänst maj ut, skönt det, men nu har hon kommit på att hon skulle vilja ta tjänstledigt varanan onsdag och gå på föreläsningarna till den kursen hon gick på förut, så idag fick jag reda på att jag ska jobba hennes tider varannan onsdag, Jippie! eller inte, jag som hade sutit och fixat ett nytt schema, jag vet att det inte är jag som ska göra det, men hade jag inte gjort det så hade jag inte haft något schema idag.. Så nu måste jag sätt mig och göra ett nytt schema, som blir massa krångel med för jag hade bra tider, jobbar ju inte mera än 22 timmar på dessa tre dagar, men nu kommer jag jobba mera varanan vecka... och åker på två stägningar och en öppning... Känner mig som en gummiboll som dom slänger med mest...

Saken gör det ju inte bättre när H (min pappa) ringer och är rent av otrevlig. jag mailade honom för ett tag sen och skrev vad jag kände om våran kontakt... Jag har ju inte haft honom under min barndom, utan tog kontakt med honom för fem år sen. Ibörjan var det mycket fokus på mig, mig, mig och nu med åren har det trappats ner, hör mest när man fyller år och jul... något som är tråkigt.. och sen en massa andra saker som jag inte vill gå in på som handlar om honom... Så får se, han kommer ju aldrig bli min Pappa, de är ju redan borttappat, men man kan ju börja på något annat, men, ää jag vet inte, är mest arg,besviken, ledsen nu på honom...

Sen vet jag inte vad jag vill göra med jobb, jag känner att jag har jobbar klart på förskola iaf, vill kanske testa på att jobba med äldre barn, fritidsåldern.. eller så vill jag sadla om helt och göra något annat, Nagelteknolog skulle vara kul tror jag! Men hur går man till väga?? har ni något bra tips!??

Så livet är ganska uppochner hos mig nu... Ska åka hem till Mamma under helgen sla bli skönt att få byta miljö och träffa nära och kära!

Nu ska jag krypa ner i soffan och säkert somna där ;)
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Kashaya

Hoppas du kommer på vad du vill jobba med och att allt löser sig för dig.

2011-02-22 @ 21:36:24
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: Bonnie

Svar: Laddar man upp bilder på wordpress kan man enkelt bara klicka på en knapp där det står "Lägg till bildspel" så det är en wordpressfunktion. :)

2011-02-22 @ 22:10:28
Blogg/hemsida: http://bonnietyra.com
Skrivet av: sara

http://faq.blogg.se/2010/november/tidsinstallda-inlagg.html

2011-02-23 @ 07:23:18
Blogg/hemsida: http://smuls.blogg.se/
Skrivet av: Josefine

ja precis, Jonas jobbar ju som kakelsättare så han får väldigt bra priser via jobbet :) plus att han kan riva ner kaklet och sätta upp nytt på några timmar, så då gör han nog det !



oj vad svårt det där med din pappa. vet inte historien men när det gäller ens föräldrar försöker man ju att göra allt för att hålla kontakten, även ifall någonting kommer ivägen. Hoppas att det löser sig till det bästa !

2011-02-23 @ 15:05:34
Blogg/hemsida: http://emmajosefinee.blogspot.com
Skrivet av: Louise

Jag ser verkligen fram emot att få träffa dig snart, men säg till om du måste jobba eller något sånt. Det förstår jag helt klart.

Fredag är mamma ledig så vi kanske kan sikta in på den dagen, så hörs vi av nästa vecka och bestämma allt med tid och plats.



Hoppas det löser sig med din pappa också. Det kommer de att göra, tillslut tror jag.

Kramar Louise

2011-02-24 @ 21:29:48
Blogg/hemsida: http://louisesa.blogg.se/
Skrivet av: Jeanette

Allt kommer säkert att kännas bättre, när du har acklimatiserat dig. Du hade ett ganska glamoröst liv och fullspäckat program i Vaxholm. Jag antar, att det inte händer lika mycket nu. Då är det lätt att grubbla över saker och ting och förstora problemen. Gläd dig över, att du och Jonas är tillsammans igen, och att ni har ett hem som du kan pyssla med. Ge saker och ting tid!

2011-02-25 @ 23:20:05

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0