Tankar om första deltävlingen!

Go kväll!

Nu så kommer inlägget om vad jag tyckte om första deltävlingen av melodifestivalen 2012.




Sean Banan
Ja Sean banan kan ju det där med låtar som fastnar på huvudet... Kan inte annat än att säga att låten är helt ok, men nja själva Sean är jag inget fan av... Kanske att han tar sig till finalen genom andra chansen, beror helt på vilka andra artister som tar sig till andra chansen...



Abalone Dots
Skit tråkigt att de inte tog sig vidare, låten var helt ok, fin text. De gjorde allt bra tjejerna. De kom ju iaf inte sist och hoppas att medverkan i mello gör dem mer kända!



Afro-dite
Nej, vad hade de för kläder på sig för det första? det är 2012 och inte 1991... Låten var inte heller någon höjdare, Tur att de inte tog sig vidare...



Thorsten Flinck
Som så många andra bloggare har bloggat om denna låt att man måste lyssna på den ett par gånger för att gilla den, så håller jag med om det, Jag börjar gilla den, lite som när Caroline af ugglas var med och sjöng "Snälla,snälla" Men jag klarar inte av att se på honom när han sjunger, han ser ju otäck ut och drogpåverkad eller nått i den stilen...



Loreen
Mycket bra låt och scen framträdande. Kanske en vinnare i det stora hela. Hon får gärna vinna allt för min del :)



Dead by april
Kan inte riktigt förstå att de kunde gå direkt till finalen, men gillar låten på något sätt, men inte mitten partiet när de mest skriker ut låten... Får se hur de går för dem i finalen, men jag hoppas att det går dåligt för dem!



Marie Sernholt
Jag tippade ju på att hon skulle ta sig till andra chansen, men det blev en flopp som förra gången när hon var med och sjöng. Jag gillar låten, den påminner en del om Elin Lantos låt "Doctor,Doctor" som hon var med och tävlade med för några år sen. Synd men hon får väl ta nya tag!



The Moniker
Inte alls samma slags låt som förra året, men jag blev inte heller besviken på låten, mest chockad över att han kom sist. Jag gillar låten och här kommer den att spelas i vår/sommar iaf!



Mellanakten- Jag gillade mellanakten! Låten "det är inte bara bögarnas fest" var riktigt bra, jag satt och diggade med i hela låten :)


Årets programledare- Programledarna tyckte jag var riktigt bra i år, jag gillar Ana Gina, hennes humor och dialekt är störtskön! De andra två skötte sig med bra! Hoppas dom levererar så här bra hela programserien ut!


Kvällens Kisspaus- Ja här har vi kvällens kisspaus, shit så dåligt dom gjorde Dilbas mello låt Try again. Men idé om en tredje chans tyckte jag om, hoppas däremot att nästa veckas tolkning av en mello låt blir bättre!

Nu får vi se hur den andra deltävlingen blir, den ska vi se live i Göteborg!

Vad tyckte ni om första deltävlingen?

Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Lilla Elin [drömmen om ett barn]

bara jobba på :D kramis

2012-02-06 @ 21:40:05
Blogg/hemsida: http://lillaelins.blogg.se/
Skrivet av: Annika

Vilken bra sammanfattning!

2012-02-06 @ 21:40:29
Blogg/hemsida: http://bringblingtoeverything.com/
Skrivet av: LINDAVIOLA!

Håller med om kissepausen. Fruktansvärt dåligt! Varför skall dem göra så?

2012-02-06 @ 21:45:46
Blogg/hemsida: http://lindaviola.blogg.se/
Skrivet av: Kashaya

Såg inte på mello i lördags, tycker det är så tråkigt med alla delfinaler de har nu.

2012-02-06 @ 22:41:26
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: The Life Of Yarp - Lottar ut 8 Onepiece på bloggen!

kul att gå och se live :).



sv aha men vad kul ju! Jag har själv jobbat på förskola. trivdes så otroligt bra :).aha oki ja då förstår jag.. det är rätt jobbigt att skaffa utbildning för allt också ju.



kram

2012-02-06 @ 23:38:45
Blogg/hemsida: http://yarp.blogg.se/
Skrivet av: ♫♪ Sandra T

bra sammanfattning! :)

2012-02-07 @ 12:23:47
Blogg/hemsida: http://sandramusic.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0