Melodifestivalen andra chansen, 2013!

Hej!
 
Så var vi framme vid andra chansen i mello!
Dom har ju ändrat reglerna lite på andra chansen i år. Jag kopierade det som stod på svts hemsida om andra chansen och så här går det till ikväll-
 
Första omgången i Andra chansen blir en rak omröstning, precis som i deltävlingarna. Efter röstningen kvarstår fem låtar medan tre får lämna tävlingen. I andra röstningsomgången behåller bidragen sina tidigare röstsiffror, och de nya rösterna läggs till de gamla. En låt får lämna tävlingen.
Återstående fyra bidrag gör upp i duell med nollställda räkneverk. Här möts ettan och fyran samt tvåan och trean. Vilket bidrag som kommit på vilken plats avslöjas inte. I duellerna kan man inte rösta via sms utan bara med telefon. Vinnarna av duellerna går vidare till finalen!
 
Mycket bättre än med alla dueller som har varit tidigare år i andra chansen, nu får ju alla tävla mot varandra i första omgången vilket är mera rättvist tycker jag!
 
Om jag fick välja skulle jag vilja att alla dessa går vidare men det går ju inte så iaf två av dem, vilka går inte att välja tyvärr :)
 
 
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Ida

Du fick ju iaf ett rätt. Jag blev glad när Anton gick vidare och sen kom min nya favorit Robin vidare också. Kommer nog bli bra i finalen. ;) kram

2013-03-02 @ 22:38:28
Blogg/hemsida: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Ann-Sofie

Jag var nöjd faktiskt, tyckte Robin och Anton var grymma. Men jag tror ändå att Yohio tar hem detta och jag kommer rösta på Yohio! :-)

2013-03-03 @ 13:26:57
Blogg/hemsida: http://www.colourit.se/
Skrivet av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Jag tycker det var helt ok bidrag som kom vidare :) Men gillade verkligen af Ugglas låt!

Du kan ju vara med denna månad istället med nya temat :)

2013-03-04 @ 18:49:00
Blogg/hemsida: http://fikamed.wordpress.com
Skrivet av: Ida

SV: Jag tycker det är svårt att säga vem som vinner. Yohio verkar ju va segertippad men jag är inte så förtjust i den låten. Däremot hoppas jag inte att Sean banan vinner. Det får gärna gå hur som helst. ;) Vad tror du? kram

2013-03-04 @ 22:58:08
Blogg/hemsida: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0