Svar på frågorna!

Hej!
 
Nu har jag svarat på alla frågorna, kul med så många frågor :) En del frågor var liknande så har bara svarat en gång, det blir lite tjatigt annars :)
 
 
 
Vart bor ni?
Svar- Vi bor i Lidköping
 
Favoritmat?
Svar- Jag äter inget rött kött så mkt vegetariska rätter, gärna grillad mat och stekt potatis med ägg och gräddfil!
 
Favoritbloggar?
Svar- Just nu är det många gravid eller mammabloggar som är favoriter.
Tittar in dagligen hos
Jenny som väntar tvillingar
Sanna som är min kusins sambo, dom fick en dotter för en månad sen
Blondinbella
 
Vad jobbar du med?
Svar- Timvikarie på ett gruppboende
 
Vad har du för intressen?
Svar- Blogga, Baka, umgås med vänner och familj!
 
 
 
 
 
Har ni några namnförslag på twinsen?
Svar- Ja det har vi men vi håller det hemligt tills dom kommer, vet ju inte ens om namnen passar när dom kommer :)
 
Kommer du publicera bilder på bebisarna?
Svar- Ja det kommer jag att göra men vet inte hur mkt ansiktes bilder det blir, det får jag nog känna efter efterhand..
 
Blir det någon förlossningsberättelse?
Svar- Ja det kommer det absolut bli, gillar själv att läsa andras och speciellt nu när jag är gravid själv.
 
Några gravid-cravings?
Svar- I början hade jag sura godisar och apelsiner. Sen har jag haft sug på lemonad juice, tomater i allmänt och ättiksgurka och nu är det piggelin glass!
 
Vet ni vad det är för kön på bebisarna?
Svar- Ja det verkar vara en tjej och en kille men man kan ju aldrig vara 100% :)
 
Vad är du mest nervös över inför förlossningen? Hur går tankarna?
Svar- Jag är mest rädd för att spricka!!! Alla säger att det inte känns för att man är ju mitt uppe i en förlossning och det förstår jag nog, men det är liksom efteråt när det ska sys och sen när det ska läka, men barnmorskorna säger att det läker fint, så litar på dem! Annars är jag nog inte nervös över något, går inte att gå runt och vara nervös, det kommer vara en himla resa som jag kommer att vara stolt över att jag klarade av iaf!!! :)
 
Har du blivit sjukskriven och när blev du det i så fall?
Svar- Nu har jag gått på graviditetspenning eftersom jag har ett sånt belastande jobb..
 
Hur tror du att ditt liv kommer se ut efter att du fått barnen?
Svar- Ja inte det samma som idag, men jag vill fortfarande ha kvar "Bara Emma" människan, att kunna få egen tid och även ge Jonas egen tid, det är viktigt och att vi också får tid till oss själva som par. Att våga lämna bort barnen en stund så vi kan få hitta på något bara vi två.

Vill du ha fler barn i framtiden?
Svar- Jo men ett till, men eftersom vi har svårt att få barn så vet jag inte om det blir så, Vi är ju himla glad över dessa två små knoddar, vi räknade ju inte med två :) Men får man drömma så en till om några år!
 
Tog det lång tid att bli gravida?
Svar- Från att vi började utreda oss tills vi plussade tog det ca 2 år För mig är det lång tid, men vet flera par som försökt ännu längre..
 
Berätta om när du plussade? Hur reagerade ni?
Svar- Eftersom vi fått hjälp så väntar man ju liksom på att mensen ska komma så dessa dagar är så jobbiga att gå igenom, men tog ett test den dagen som jag skulle få mens och plusset kom väldigt snabbt! Vi blev såklart glada men det tog ett tag att smälta det :)
 
När ni fick reda på att de var två?
Svar- På ett UL runt v9
 
Hur ofta går du på kontroller på mvc?
Svar- Nu i slutet går jag varannan vecka
 
Har ni några bilder från ultraljud ni kan lägga ut?
Svar- Finns en bild i headern, det är nog den bästa vi fått, har flera men tänker inte lägga ut dem..
 
Vill du amma?
Svar- Jag vill gärna amma om det går, men funkar det inte så tänker jag inte kämpa och hålla på, ersättning är också ett bra alternativ. Skulle vara häftigt att få till att dubbelamma :)
 
Har ni köpt allt ni behöver?
Svar- Vi har inte beställt vagn än, ska göra det idag, och så fattas det ett babyskydd till, annars har vi det som man behöver till en början, Sen får vi köpa till om det är saker vi märker att man behöver.
 
Har barnen några kusiner eller någon på väg?
Svar- Jonas har två syskon som har två barn var, så tvillingarna kommer att ha 4 kusiner. Jag har inga syskon, men min ena kusin fick en liten tös för en månad sen, så dom har en syssling också :)
 
Ska de döpas?
Svar- Ja dom kommer att döpas!
 
Tack till Johanna, Jenny, Patricia, Malin, Linda, Jenny och Signesson som ställt frågor!
 
Må gott, Puss & Kram!
 
 
 


Kommentarer
Skrivet av: Mamma Malin

Vad roligt att läsa dina svar :)

2015-05-19 @ 14:35:29
Blogg/hemsida: http://www.mammamalin.se
Skrivet av: Viktoria - Mamma till William ♡

Så roligt att läsa dina svar :)

Ska bli så himla spännande att se när tvillingarna väljer att titta ut. Vilken vecka är du i nu? :)

2015-05-19 @ 15:21:44
Blogg/hemsida: http://viktoriacarolin.blogg.se
Skrivet av: Jenny

Yes, imorgon är det äntligen dags för rutin! :D Kommer inte kunna sova inatt! :)


Piggelin glass är såååååå gott!

2015-05-19 @ 19:33:14
Blogg/hemsida: http://borninjanuari.blogg.se
Skrivet av: Kusin Elin

De har ju inte bara en syssling, de har ju typ sjuttiotusen! Och fler på väg. ;)

2015-05-20 @ 21:25:58
Skrivet av: LindaViola - mamma till två!

Älskar namn och hur de skall matschas så jag är SÅ nyfiken på vad ni har för namn :D

2015-05-21 @ 21:49:44
Blogg/hemsida: http://lindaviola.blogg.se/
Skrivet av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Jättekul att läsa dina svar på frågorna:)

2015-05-22 @ 10:30:43
Blogg/hemsida: http://patriciac.blogg.se
Skrivet av: Kristina

Och så 10-15 sysslingar på Jonas sida också ☺️

2015-05-29 @ 20:30:38

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0