Mc-donalds och vulkaner

Hej!

snart har ännu en vecka gått...
Idag så har det bara varit sex barn på dagiset så vi gjorde en liten utflykt till täby centrum med dem. Först så fick vi åka buss och sen fick vi åka roslagsbanan (tåg) det var ungefär som att åka de gamla tåget till Linköping för när man åkte dig som barn, hehe. Det var första gången som jag åkte de tåget här.
När vi åkte där så åkte vi en bit på landet och då kom det en ganska stor backe, en av killarna ropar då: Ååå titta en  vulkan!, över hela tåget, en dam som sitter en bit ifrån börjar små skratta, hehe, Nej det är en skidbacke där man kan åka skidor på vintern sa vi då, men det så faktiskt ut som en lite vulkan från tåget:)

Sen när vi kom till täby centrum så gick vi runt där ett tag, de fick varsin glass först för klckan var inte så mkt så att man kunde äta. Men när vi hade testat att åka rulltrappa upp och hiss ner så var vi jätte hungriga så då gick vi till Mc-donalds! Där fick de välja på olika happy meal det finns ju flera olika tillbehör nu för tiden jätte bra tycker jag att de får äpplen eller morötter till med och mjök! Vi fröknar tog med en happy meal så jag fick en leksak jag med. När barnen fick sina happy meal så skrek dem jag fick en leksak fröken jag fick en leksak, då ropade jag, jag fick med en leksak:) hehe de skrattade åt mig:)

Det var en trevlig dag med utflykt, och tänk att man får pengar för att åka tåg och se vulkaner och åka rulltrappa. hehe!

Imorgon åker vi hem till Jonas föräldrar och ska ha en Amerikans helg vi ska kolla på filmen och bilderna från när vi var i Usa i sommras det ska bli jätte kul och äta Amerikans mat.

Nu är det du blir vad du äter!
Må gott!
Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Moster

Hejsan Emma..

Hoppas ni får en trevlig helg hos Jonas föräldrar...
Ja du var väl inte så glad i den Amerikanska maten?????
Jag jobbar i helgen toppen..ska ut till morfars grav nu o sätta ett ljus o tända det skänka en tanke till honom...Johan o Andreas ska oxå med..Ha det så bra..Kram...

2007-11-03 @ 16:52:55
Skrivet av: Jeanette

Det låter trevligt med utflykten och den amerikanska weekenden.
Jag passar också barn. Tre dagar i veckan och ibland också över natten om Marie följer med Phil på någon spelning.
Har också tillsammans med min syster satt ljus och krans vid våra föräldrarsa grav.
Håkan har fått en muskelbristning och har varit tvungen att uppsöka "Akuten"i går. Han har fått en cortisonspruta i muskeln och en anna spruta i baken och en massa smärtstillande, så han mår lite
bättre idag. Det kan ta tid innan detta läker helt, så nu blir det inget gym på ett tag.
Ha det så bra!
Jeanette

2007-11-04 @ 11:55:15
Skrivet av: Anonym

Hej
Lovade att tala om när luciakandidaterna hade kommit i in VT. Och det har dom gjort nu. Du kan väl kolla de är nog någon du känner igen i alla fall. Kram Mamma

2007-11-07 @ 08:01:30

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0