Hur står det till?

Hej!
 
Jag har ju inte uppdaterat så mycket om hur jag mår under själva graviditeten men nu tänkte jag berätta lite grann.
Nu är vi i v22 så mer än halva tiden har gått, men det känns som en evighet kvar, haha! Men det kommer säkert att gå rasande fort! Vi har inte köpt vagn ännu men vi har nog bestämt oss för en Emmaljunga dobule viking. Vi får ta och beställa den snart. Säng kommer vi köpa av Jonas syster och just nu är det ingen idé att sätta upp den då vi kommer bo i ett renoverings objekt i sju veckor. Vi ska få nytt badrum och kök. Det ska bli så härligt att få nytt och egen tvättmaskin! Lika så med skötbord, det får vi ta när badrummet är klart. Så jag hoppas verkligen att twinsen håller sig kvar ett bra tag för dom för inte komma under renoveringen.
 
Babyskydd kommer vi att hyra på BVC, det blev mkt billigare, så det får vi ta och fixa snart också.
Moderskapsintyg och gravidpennings papper ska skickas in så det är klart i tid.
Kläder har vi köpt lite grann och även fått låna lite av Jonas syster. Det är det ända vi har köpt till dem än så länge.
Men som sagt vi har ju ett tag på oss så vi kommer nog hinna :)
 
Vi har tänkt att hinna med ett Gekås besök också och det får nog bli snart, för jag bli ju inte mindre ;)
 
Bild från ikväll 
 
Hur mår jag då?
Jo jag mår faktiskt bra. Jag har haft lite ont i huvudet fram och tillbaka, funderar på att kanske besöka sjukgymnast för att få tips om övningar man kan göra. Jonas masserar mig ibland och det uppskattas!
Jag börjar även känna av att magen är mera i vägen om man ska böja sig eller hämta saker i skåp och även när jag ligger ner och ska sätta mig upp :)
Känner även av att jag måste sätta mig eller vila mera, orkar inte stå lika länge eller gå för att jag ska känna av i ryggslutet. Även benen kan bli svullna på kvällen. Kan få lite halsbränna och även vara trött vissa dagar och bara tycka synd om mig, men såna dagar får man också ha. Men det är skönt att må så bra som jag göra! Hoppas det håller i sig.
 
En liten uppdatering, nu ska vi se let´s dance!
 
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: nathalie - mamma till charlie

oj vad magen växer! vad fint :))

2015-02-28 @ 11:30:16
Blogg/hemsida: http://livetomyarp.com
Skrivet av: Lackert

Vad skönt att det går så bra. Oj vad magen har växt, en härlig kula nu :D

2015-02-28 @ 22:46:02
Blogg/hemsida: http://lackert.blogspot.se/
Skrivet av: Lotta

Fina Emma med fina magen!

Många kramizar till er alla fyra

2015-03-01 @ 11:34:38
Skrivet av: Annika Ögre

Du är jättefin! Och det är jätteroligt att läsa om er. Det måste vara dubbelt ofattbart att ha två bebisar i magen! Så kul!

2015-03-01 @ 21:28:22
Skrivet av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Oj vad magen har växt hihi, men det är ju faktiskt två små filurer där inne så de behöver ju plats:)

Skönt att höra att du mår ganska så bra:)

2015-03-03 @ 09:03:41
Blogg/hemsida: http://patriciac.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0