Kanelbullar!

Hej!

Idag har jag bakat kanelbullar med min röda grupp, över 120 bullar blev det:) Hihi
Vi ska ha det tills imorgon eftersom det är kanelbullens dag då! Ena avdelningens fröknar satt och planerade där jag la bullarna och då smakade de dom och de tyckte att de var jätte goda! Tackar tackar får man säga då! Blev lite stolt där:)


Sen har vi haft brandövning idag, det gick smärtfritt inga barn blev ledsna eller något sånt alla sprang ut på kullen och stod där snällt tills vi fick komma in igen. En tog med sig allt, skor, jacka, keps och ryggan:) Hihi. En som var rädd om sina saker.

Igår träffade jag Erika (en scoutkompis) här nere i stan, vi tog en fika, jätte kul:) Det blir ju inte att man träffar någon här nu, känner ju inte så många, men som tur så har jag ju Erika och Linn, sen ska jag träffa Annika (en gammal barndomskompis) med någon gång hon har med flyttat hit, så några känner man som tur är!

Sen har jag nu köpt biljetter till Lena och Orup, ska gå med Linn den 18 okt, ska bli sååå kul att gå, men vi hinner ju ses två gånger innan det, ev iaf!:)
image115

Nu ska jag slå en pling till Mammsen,
Just det har ju klippt mig med gjorde det i måndags, blev jätte nöjd en lugg blev det med, ska försöka att fixa bilder till det:) Kanske imorgon, då ska vi simma med, Längtar! Men men vi får se!

Må gott
Puss & Kram

p.s glöm inte bonde söker fru ikväll d.s!


Kommentarer
Skrivet av: Jeanette

Ni verkar ha
kul på Dagiset!
Det ska bli spännande att se, hur du ser ut i lugg.
Jag har naturligtvis en Rosa-bandet brosch. Köpte den på Guldfynd. Det är nog det enda rosa jag äger.
För övrigt är det mycket rosa här hemma, för både Kimberley och Josephine har också mest rosa kläder. Marie är i Stockholm just nu och utbildar sig i ett nytt översättningsprogram. Hon åkte i söndags och kommer hem på fredag. Jag och Phil hjälps åt med flickorna.
Hälsa Jonas
Hälsningar Jeanette

2007-10-03 @ 20:52:08
Skrivet av: Mamma

Tänk va vilken duktig dotter jag har som kan baka bullar.Jasså det blev lugg det sa du inte när du ringde det ska bli kul att se när vi ses nästa helg.Jag har inte köpt något rosa band ännu men ska fixa det i helgen.Puss och kram Mamma

2007-10-04 @ 15:41:07
Skrivet av: Moster

Jo idag är det Kanelbullensdag Det ska vi fira....
Ha det Kram

2007-10-04 @ 16:10:33

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0