Liseberg

Hejsan!

Ännu en vecka, tiden den rullar på, nu är det mindre än 3 månader till jul:) Hehe fick några ångest nu??
I helgen som var var jag i Göteborg, det var scouternas dag på Liseberg i lördags. Mamma åkte med till Götet, vi bodde hos Pappa. Det var jätte kul att träffa Mamma hade ju inte gjort de på över två månader!
Åkte här ifrån vid fem och var framme vid åtta tiden, det tog bara tre timmar och det var ju skönt för mig, hatar ju att åka dessa tåg och bussar, man måste ju sitta still hela tiden, och det är inte min grej:) Hehe.
Det ösregnade när jag kom fram Mamma hade redan kommit, vi kramades, Härligt:) De luktade Mamma! Hehe.
Vi började gå mot alla bussarna vi skulle nämligen ta bussen ut till Pappa, det var inte lätt när det öste ner och kålmörkt ute, men vi hittade bussen.
Väl hemma hos Pappa fick vi ost och lite mackor, Mums! Vi kollade även på se upp för dårarna, men jag somnade var helt slut, det blir man när man jobbar med dessa busungar!

Lördagen- Vaknade runt nio tiden, vi åt frukost tillsammans alla, och pratade, Pappa och Jeanette skulle inte följa med till liseberg, lite synd.
Runt elva tiden så skjusade Pappa in oss, det bara kryllade av blåa skjortor! Hehe.
Alla scouter gick in gratis denna dagen så vi bara passerade in:P
Först så träffade vi Martin och Arvid, pratade lite med dem sen gick vi vidare in, det känndes lite konstigt i början med alla blåa skjortor, men man vande sig sen. Det var ganska coolt att så många var där på samma gång, jag tror inte att de mindre barnen gick och tänkte på att de nästan bara var scouter där under dagen det blev så naturligt liksom, det var ca 6000 scouter som var där under dagen.

Vi fikade först på en jätte god skagen macka, sen spelade vi lite, under dagen så var det Mamma som hade turen med sig, hon vann en dvd-skiva (rika vänner, vet någon om den är bra??) Sen två 200g marabou choklad, men jag fick både skivan och en av chokladen, för jag har en så snäll Mamma:) Jag ska fixa lite svenska filmer till henne istället och sen kanske det var för att jag bjöd henne på middag under tagen, kebabtallrik för Mamma och Texmextallrik för mig:)
Sen så träffade vi på några flera som vi kännde.
Sen när klockan var två så invigdes hela scouternas dag kan man säga, mitt i liseberg vid stora scenen så hade det gjort upp scouternas fem-kamp och massa av olika information och Jingi-shopen var öppen igen, ett kärt återseende, det var där man kunde köpa grejer på lägert!

Senare på kvällen så blev det uppträdande av The Jingiz och Tuttuturutttt Andreas Lundstedt!! Hehe, han var helt ok, men jag trodde faktiskt att det skulle komma någon mera än bara han, vi var ju faktiskt i Göteborg, någon mera B-kändis måste det väl ha funnits:) Hihi Men det var ok, Vi stod och mumsade på pop-corn samtidigt!
   

Sen började kvällen närma sitt slut, vi tog spårvagnen hem, det tyckte jag var jätte kul:) första gången. Och vet ni vi vad vi betalade inte, inte en enda krona Hehe. Man kan betala i apparater på vagnen, men det var bara med så mynt och de hade inte vi så vi sturntade i det:)
När vi kom hem så berättade vi vad vi hade gjort och sen åt vi lite ostar igen och kollade på sju miljonärer.
Sen sussade vi gott!
Tack Mamma för en underbar dag!
        


Söndagen hände inte mkt bara åkte hem, och nu är det tisdag och jag ska snart äta lite mat.
har inte tagit några bilder på Jeansen ännu, men de kanske kommer, hoppas det om jag får tid till det.
Sen hoppas jag att Maria och David hade en bra dag på sin bröllops dag!:)

Må gott!
Puss & Kram!

image111
Lisebergskaninerna

Ps. Vet att jag kanske är tjatig, men snälla kommentra i min blogg ni som läser den! Det blir kul för mig att få lite respons tillbaka, efter allt jobb med att skriva, ta inte åt er ni som kommenterar!
Tack snälla ni! Ds.



Kommentarer
Skrivet av: Annika

Hej! Vilken rolig dag ni verkar ha haft det!!
I helgen kommer min familj hit, det ska också bli himla roligt. Men det är ju alltid lika roligt att träffa människor man inte har träffat på länge!!
Ha det så bra!
Kram ANnika

2007-09-26 @ 12:17:39
Skrivet av: Linn

Låter som ni haft det riktigt härligt! Jag saknar dig här min Emma! Ska bli så roligt att vi får ses mer snart! Hur har det gått med biljetterna? Puss

2007-09-26 @ 16:45:24
Blogg/hemsida: http://linnkarlen.blogg.se
Skrivet av: Linn

Jag igen ;P Vad önskar du förresten dig i julklapp?

2007-09-26 @ 16:45:54
Blogg/hemsida: http://linnkarlen.blogg.se
Skrivet av: Jeanette

Jag är mest glad, för att ni fick så bra väder, med tanke på att det hade ösregnat varje dag hela veckan innan Lisebergsbesöket.
Liseberg ska ju avnjutas i vackert väder.
Kul, att du och Linn ska gå och se på Lena Ph och Orup.
Hoppas att ni får biljetter. Det är nog många, som vill se dem.
Jeanette

2007-09-28 @ 09:19:27
Skrivet av: Mamma

Jag tycker att vi hade en jätte trevlig helg.
En hel lördag på Liseberg det var jätte mysigt att strosa omkring där en hel dag och jag hade ju lite tur också.Puss och kram Mamma

2007-09-28 @ 16:37:06

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0