Grattis på födelsdagen!


Hej!!

Idag när jag kom hem från jobbet så låg det ett kuvert som jag inte kännde igen, vad det kunde vara ifrån. Men jag blev glad eftersom jag gillar post (när det inte är räkningar) och öppnade det. På det stod det
Grattis på födelsedagen önskar vi på Patricia!
Va, tänkte jag, vad är detta och läser vidare...
Jo det vissar sig att de bjuder mig på en tvårättersmiddag i deras resturange:) Woo Kul!!!! Jag blev jätte glad. Sen får jag även ta med mig 5-35 kompisar som får halva priset på deras mat:) Väldigt trevligt!
Men sen kom jag på Nej, jag är ju i danmark under min födelsedag (2 maj), men erbjudandet gäller mellan 23 april t.o.m 9 maj torsdagar-lördagar. Så funderar lite på om jag kanske ska slå två flugor i en smäll och ha det när Linn kommer hit den 8 maj, vad säger du om det Linn??:) Skulle vara trevligt!:)

Patricia är ett fartyg med resturange ombord som ligger mellan slussen och gamla stan, låter väldigt trevligt och mysigt!
Mera om Patricia hittar ni här 
Jag återkommer väl senare om hur det blir!

Denna veckan är det påsk, Min kära mor kommer hit på torsdag:) Vi ska göra allt  förutom att fira påsk;) hehe Hon ska vara här tills Måndag, trevligt, trevligt!
Jonas åker hem till sina föräldrar på fredag morgon, hans, syskon, kusiner, och faster kommer hem så han ville gärna åka hem, men för mig är inte påsken något speciellt, julen ligger mera passionerat runt mitt hjärta:) Allså kan någon svara på varför man firar påsken, för att träffa släkt och äta ägg eller???
Det var på ett annat sätt när min morfar levde då åkte vi ofta till min morfars syster och träffade sysslingar och mammas kusiner och så, men det är inte så nu, så för mig kvittar det att fira påsk, jag kanske kommer att gilla påsken mera när man får egna barn och kan påskpyssla och göra sina egna traditioner:)
Mamma och jag påskpysslade när jag var mindre:) Vi ska måla ägg imorgon på jobbet det ska bli trevligt!

Men nu ska jag kolla vidare på Patricia!
Ha en fin vecka alla!
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Det låter ju riktigt trevligt! Jag går gärna till Patricias när vi ses :)

Har du varit där innan?

Puss

2009-04-06 @ 21:15:39
Skrivet av: Elin - Design&MakeupR

Tack så mycket :D



Ja men det är klart, eller ja det tar ju tid att våga om man inte är van, men börja med vitt eller beige istället för gult så blir det mer diskret :)

2009-04-06 @ 22:23:22
Blogg/hemsida: http://designandmakeup.se
Skrivet av: Maud

Den kristna kyrkan firar påsken till minne av Jesu död och uppståndelse, ett firande som sedan 300-talet är utsträckt till en hel vecka (stilla veckan) med palmsöndagen, dymmelonsdagen, skärtorsdagen, långfredagen och påskdagen.

2009-04-07 @ 22:13:04
Skrivet av: Maud

Den kristna kyrkan firar påsken till minne av Jesu död och uppståndelse, ett firande som sedan 300-talet är utsträckt till en hel vecka (stilla veckan) med palmsöndagen, dymmelonsdagen, skärtorsdagen, långfredagen och påskdagen.

2009-04-07 @ 22:13:30
Skrivet av: Maud

Hoppas ni får en fin påsk tillsammans du och mamma...

Ja där fick du svaret på frågan du ställde ..men så är det nog inte med alla som firar påsken..det är nog mer mat och umgås med släkt och vänner...



Glad Påsk

2009-04-07 @ 22:16:14
Skrivet av: Linn

Det syntes tydligen inte att det var jag som skrev det första inlägget - namnet föll bort. Men du förstod kanske i alla fall ;)

Puss

2009-04-08 @ 10:19:27
Skrivet av: Fru Evelina

men vilken trevlig present! hoppas ni går dit och att maten smakar =)

kram!

2009-04-08 @ 21:59:27
Blogg/hemsida: http://evelinas.blogg.se/
Skrivet av: maria

Precis som Maud skriver, så är det ju lika mycket "högtid" nu som vid jul. Varken mer eller mindre, rent teoretiskt. Båda är kristna högtider och man väljer ju om man vill fira eller inte. Hoppas att du får en fin helg med mamma! Vi får ta hand om Jonas här nere :-)



Roligt med Patricia! Minns att jag också blev bjuden på det när jag precis hade flyttat till Stockholm och fyllde år. Fast jag gick nog aldrig dit då.

Har varit där andra gånger dock och huj vad sjösjuk jag blev! ;-)



Kram!

2009-04-08 @ 23:30:03
Skrivet av: AMANDA FALK

låter ju super schysst, härligt ;-)

good night & sleep perfekt!

2009-04-13 @ 21:55:07
Blogg/hemsida: http://amandajosefine.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0