Melodifestivalen!!!

Hej!

Så var det måndag igen!.... Jobb, jobb, jobb, men inte långt kvar tills andra delfinalen!!!:)
Var ju som sagt på första delfinalen i helgen i Göteborg!, Vilken kväll, den hade varit perfekt om man hade kommit in på efterfesten, men jag fick ju träffa alla artister och många andra kändisar:)

Vi satt ok i scandinavium, Vi satt ju inte på samma ställe Jonas, Micke, Patrick, Mamma och jag. Mamma och jag satt på läktaren, men på första raden. De andra satt på fjärde raden och var med i tv:n:)
Efter slutet så gick vi till gästhotellet där alla artister sen kommer efter alla press intervjuver. Vilket stå hej! Massor av blixtrar över allt, jag kände mig lite som en kändis där ett tag, och jag är ju lite rikskändis nu, kolla in denna länken så får ni se;) Aftonbladet Både mamma och jag syns + lite av Jonas i rött:)

Vad ska man säga om kvällen då, jo bra att Alcazar gick vidare, Emilia nja, låten var bra, men hade helldre sett Nina gå till finalen:) Caroline fatta vi inget av mamma och jag, vi bara satt och gapade när hon gick vidare, låten är ganska rolig, men hon är däremot inte alls trevlig, när vi stod och väntade på alla artister så kom hon först och hon ville inte fotas och inte göra någon intervju, dålig stil!!!
Sen fattar jag inte varför hon kunde komma med i internationella juryns val, hon har ju dubbel chans nu att komma till finalen, eller???... Blir det inte så?? Och Shirly, varför sist??? jag fattade inget fören när jag kom hem och ser framträdandet i tv:n inte alls bra, det går inte genom rutan... Jättetråkigt för låten var otroligt fin och hon är så underbar!
Jäklva förkylning.....:(
Men det är mkt bättre live, det är en helt annan grej plus att man får en mera stämmning och upplever som sagt låterna på ett helt annat sätt:)
Kul att Scotts gick vidare, men en sak alla låtar, låter ju som andra låtar har gjort förut, Scotts låt lätt prices som någon annan som har varit med, men kommer inte på vilken gör ni??:)

Nu är det bara att ladda om inför andra deltävlingen, och sen såklart finalen som även den ska ses live;)!

Här kommer det lite bilder under kvällen (dock inga under framträdandet)
  
   

 Petra Mede och Jag (hon gjorde en bra roll som programledre, gillade humorn, vad tyckte ni??)
  Nina Söderqvist och Jag:)
  Alcazar gänget + Jag
 Lars Wallin och Jag (mäktigt, vilka klänningar han gör)
  Mamma och Scotts-Henrik (pussa honom gjorde hon bara för att reta en arbetskamrat, hehe)

Bilderna kommer från Micke

Nej nu väntar sängen!
Glöm inte min frågestund!

Må gott Puss & Kram!

P.s I dag är det 35 år sen Abba vann Waterloo:)


Kommentarer
Skrivet av: Camilla

Jag gillade carolinas bäst tror jag iaf :D Spana gärna in min och Lisas dubbelblogg också om du vill! Hon har just gett sig in i pälsdebatten, hon Lisa. Och hon är FÖR päls! Vad ska vi göra?! Haha, hare skitnajs! /Camilla

2009-02-09 @ 22:55:46
Blogg/hemsida: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Skrivet av: Solli

Wow! vad kul att du fick träffa artisterna! måste ha varit superhäftigt :o)



Kram!



p.s.ang. länk, jag lägger upp en beskrivning på bloggen sen!

2009-02-09 @ 23:23:11
Blogg/hemsida: http://sollis.blogg.se/
Skrivet av: Bea

Vilken fin blogg du har :D

2009-02-10 @ 02:25:26
Blogg/hemsida: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Skrivet av: Jossan

ja den har jag gjort själv :)

vilket spännande inlägg om melodifestivalen.

bor du också i göteborg?

kram

2009-02-10 @ 08:45:57
Blogg/hemsida: http://littlepinksecrets.blogg.se/
Skrivet av: Sarah

coola bilder!!!

2009-02-10 @ 12:15:00
Blogg/hemsida: http://thiindra.blogg.se/
Skrivet av: tekirch.blogg.se

Hej, allt bra med dig? :)

2009-02-10 @ 12:23:33
Blogg/hemsida: http://tekirch.blogg.se/
Skrivet av: Miss Agda

Va roligt att ha varit på en delfinal. Vi var ocks¨å på en förra året och på efterfest med carola &co (Västerås). I år blir det bara att kolla melodifestivalen på tv.

2009-02-10 @ 22:53:17
Blogg/hemsida: http://www.missagda.blogspot.com
Skrivet av: Maria

Kul att ni var där! Jag satt och spanade efter er på tv, men såg er inte. Satt i och för sig med jättefeber och halvsov mig igenom programmet, men ändå ...



Usch, jag kan bara inte med Petra! Jag fattar inte humorn alls, tycker allt känns som en dålig "klassens roliga timma", typ. Undrar hur jag ska stå ut att se resten av programmen, faktiskt.



Häftigt att ha träffat Lars Wallin!!



Kram!! Hälsa Jonas :-)

2009-02-11 @ 00:49:08
Skrivet av: Linn

Lars Wallin!! Emma - jag är sjukt avis, fatta vad gudomliga kreationer han har skapat! Jag vill också gå på Melodifestival. Nästa år då :)



Däremot tycker jag de kan sparka Petra och ta tillbaka Björn Gustavsson eller någon annan komiker. Hon skrek sönder allt i tv-sändingen och var mer elak än rolig.



Kommer heller inte på vilken låt Scotts liknar, men någon är det!



Puss ^^

2009-02-11 @ 10:59:03

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0