Skillnaden!!!

Go kväll

Vad är skillnaden på en assistent och resurs någon som kan hjälpa mig att få bort frågetecknet i min panna!!!???
En av mina kollegor har blivit något av det, har ingen anning om vilket och hon vet nog inte själv vad hon är...... Kan en vanlig ordinarie bara bli det helt plöstligt, bara för att "vi" har en bättre kontakt med det barnet som behöver stöd, än en som är utbildat till assisten eller resurs??? Visseligen har vi fått en annan vuxen som extrastöd i gruppen...
Men det blir ju helt fel, denna person som är assisten jobbar ju dubbelt nu tycker jag, men eftersom jag inte fick någon hjälp eller svar så vet jag inte ens om jag skriver fel här....

Annars var dagen super, jag tyckte jag lyckdes mkt bra under förmiddagen idag, vi skulle pyssla alla hjärtans dag grejer. Och vi hade delat in barnen i grupper, och i min grupp hade jag tre "vanliga" barn plus mitt inskolningsbarn, som bara har varit hos oss i 6 dagar plus att jag själv hade valt att ha en liten från småbarns avdelnigen och det gick så bra jag var så nöjd efteråt, men jag hade velat ha mera respons, jag är en sådan tjej som måste få lite respons ibland och jag själv måste ge respons såklart!!!
Hoppas ni har haft en bra dag:)?

Men nu ska jag iaf fått sova
En dag kvar sen ledig då är det alla hjärtans dag!!
Må gott
Puss & Kram!
P.s nu vet jag vilken ålder jag skulle vilja jobba med, jag skulle vilja anntigen ha 1-5 eller 3-5 årsavdelningar. Sen skulle man kunna ha tvärrgrupper så att barn i samma ålder får vara med varandra.
Tänk vad skönt det skulle vara och man skulle både spara på rygg, för det på småbarn och rösten för de på de lite större avdelningarna, och de äldre barnen skulle verkligen få känna sig äldre och hjälpa till med det mindre barnen!
God natt på er!



Kommentarer
Skrivet av: Louise - Sveriges största au pair blogg

NU kom jag äntligen in på din sida. Det har varit helt stop för att komma in hit, ingen aning om varför men därför han jag inte med frågestunden.



Tack ändå för att du nämnde mig.

Hörs ikväll!!

Kram Louise

2009-02-13 @ 17:29:29
Blogg/hemsida: http://louisesa.blogg.se/
Skrivet av: S A O S . B L O G G . S E

svar: det var så lite så! ursäkta om det tog ett tag. Säg gärna till när du hunnit prova den!



haft en bra "otursdag" än så länge? kram

2009-02-13 @ 21:07:57
Blogg/hemsida: http://saos.blogg.se/
Skrivet av: Mattias, KAKHUSET

Intressant resonemang!

Hälsningar ifrån kärleksbloggen KAKHUSET

2009-02-13 @ 22:06:19
Blogg/hemsida: http://www.kakhusets.se
Skrivet av: Lotta

Emma, det är inte alltid man förstår saker och ting från början men rätt vad det är så klarnar det och man kan få en aha-upplevelse och känna sig riktigt nöjd. Ingen kan allting från början, det kommer med tiden och vet du, jag tycker att du kan mycket mer nu än förut, så var stolt över dej själv!!!! Håller med dej angående åldrarna, jobbet skulle bli mycket lättare med en sån uppdelning. Sköt om dej, vi ses.

Kram från din kollega i vardagen Lotta

2009-02-13 @ 23:52:51
Skrivet av: Elin - Design&Makeup

Hmm, jadu säg det, låter likadant om man tänker efter lite kort på vad båda innebär^^



sv: Tack detsamma =)



Jag ska inte göra något speciellt över dagen eftersom ingne är hemma, men ikväll blir det middag och säkert någon film :) Dudå?

2009-02-14 @ 09:57:49
Blogg/hemsida: http://designandmakeup.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0