Sommarlista!

Hej!

Hoppar ni har en fin start på denna vecka !?

Jag hittade en lista hos Smulan och kännde för att göra en jag med så här kommer min sommarlista!

SOMMARLISTA

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Hamnen hemma i Västervik med en glass i handen. Eller på något mysigt ställe vid vattnet med picknick, bara de finns vatten så är jag nöjd ;)

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
På några klippor vid vattnet, med sol och bad. Senare på kvällen grillkväll med några härliga vänner!

3. Vad lägger du helst på grillen?
De finns ett så gott vegetariskt spett som heter tzaykött, de spettet och några grillade majskolvar och en härlig potatissallad till, det är mumsmums!

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Jag älskar ju att planera och ha något att se fram emot. Börjar semester med att åka hem till mamma, med en kollega och fira visfestivalen som är höjdpunkten i Västervik. Sen åker jag vidare på en snabbvisit hos en gammal klasskamrat i Vimmerby och där ifrån till Jonas. Jonas jobbar denna sommar, men vi får ta vara på dem dagarna som han är ledig när jag är där, vi ska till Gekås i Ullared en dag. Sen åker jag hem några dagar och får besök av Mamma och min barndomsvän Karin! Sen åker jag till Jonas igen sista veckan, då ska vi ev åka till Danmark över dagen och Göteborg en dag. Så jag har börjat planera min sommar och den ser mysig ut!

5. Dina bästa sommarfärger?
Rosa, korall, rött, gärna mönster som är randigt eller blommigt!

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
JORDGUBBAR, midsommar, färskpotatis, grilla, husvagnar, syrener, och slutligen tjatet om att det är för varmt ;)

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
När jag och mamma gick hem en kväll efter visfestivalen och köpte oss en hälften av varje ;)

8. Havet, sjön eller poolen?
Sjön, men poolen med såklart, vill gärna ha en egen i framtiden på tomten

9. Vad väljer du i glassbaren?
En bägare med alla smaker som ser goda ut plus mjukglass och massa chokladsås!

10. Vart går din drömsemester?
Oj jag har många drömresor, Thailand, Las Vegas, Miami, Turkiet, Grekland, Italien, Franska Rivieran, Australien, Kina, Hawaii, Spanien, Mallorca, ja listan kan göras lång som du ser, så kan inte bestämma EN drömsemester!

Nu ska jag måla lite glitter på mina naglar, kännde att de blev lite för lysande färg med bara den mintgröna färgen. Så hoppas det blir bättre med lite glitter, resultat kommer senare!

Må gott, Puss & Kram!



Kommentarer
Skrivet av: Medina

SV; Ja visst var dom snygga:D

2010-06-14 @ 21:50:07
Blogg/hemsida: http://meedinas.blogg.se/
Skrivet av: alexandra

superfin blogg! :) snor listan!

2010-06-14 @ 22:41:59
Blogg/hemsida: http://losingtouch.webblogg.se/
Skrivet av: Kashaya

Verkligen många platser man vill åka till.=)



Sv. Ja jag vill också ha I am a wow! linnet

2010-06-14 @ 22:51:27
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: Amanda Rieem - EN MASJÄVEL

Tjabba! :D Ja visst har han nice stil Martin! :D



Du är även du välkommen till bloggträffen 2010!! :D

HEJSAN! Om du vill deltaga under detta event OSA då här http://www.facebook.com/group.php?gid=130375893657620&ref=ts#!/event.php?eid=101399899912055&ref=ts



Alla som OSAR och kommer till almedalen kommer att få varsin goodiebag som veckorevyn är huvudsponsor till! :D Det kommer att bli en grym dag med mingel och tävlingar! :D



Hjärtligt välkommen!



Crew BLOGGTRÄFFEN 2010

Amanda Rieem

2010-06-14 @ 23:49:21
Blogg/hemsida: http://mandyego.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

Du är så välkommen!!! =)

2010-06-16 @ 14:34:58

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0