Retrofynden!

Hej!

Igår var vi ju på nostalgifestivalen i Vårgårda. Har aldrig varit där, så var lite nyfiken. Läste att de skulle ha en stor retromarknad. Den var jag väldigt nyfiken på, och jag hittade en del fynd igår.






Burken är från märket Nilsjohan Sally, min mormor hade (hon kanske har kvar den) en sådan burk men med kaffe när jag var liten. Den fick mig nostalgik. Gick och hittade på den under hela dagen, men tyckte den var lite dyr. Men prices innan vi åkte hem tog jag mig mod och gick fram och prutade  ner den hela 15 kr, då var jag nöjd ;) Så den ska jag lägga kakor i. Fanns även den för kaffe och en liten mindre burk, men jag fick nöja mig med denna burken.

Hittade lite örhängen med, de två första är nytillverkade men ska se ut som gamla, kanske inte så mkt retro över hjärtarna. De sista är nog ett par använda örhängen, men de ser väldigt frächa ut, så den kvinnan som har haft dom har nog inte andvänt dem så mkt. 10kr st för örhängena.

Det fanns mkt annat som jag hade kunna shoppat med mig hem. Men jag är nöjd och fick lite mersmak av detta. Ska nog leta reda på någon loppis. Ni kanske kan tipsa om någon loppis?
Har letat en del på tradera på retrogrejer nu på förmiddagen.

Nu ska jag äta en sen frukost, J ligger och sover, han jobbde natt.

Må gott, Puss & Kram!



Kommentarer
Skrivet av: Ewa

jattesota orhangen ! :)



Vi shoppade aldrig tyvarr, han sa att vi skulle gora det idag istallet fast da visade sig att allt var stangt :( sa vi aker imorgon :D



kram

2011-06-12 @ 14:51:47
Blogg/hemsida: http://momentwithout.blogg.se/
Skrivet av: Kashaya

Vad söta saker du hittade.=)

2011-06-12 @ 20:41:27
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: Emye.

örhängena <3

2011-06-13 @ 11:09:52
Blogg/hemsida: http://awidescreendream.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0