Nagellacksamling & Nageltips!

Hej!

Å nu har jag åkt på något, inte alls bra just nu, har ont i kroppen och helt trött... Så får nog vara hemma imorgon och hoppas på att de går över fort! Så slappar mest idag...

Jag tänkte visa er min nagellacksamling och ge er lite tips när man fixar till naglarna!

DEPEND- tycker jag är ett bra märke, det är ett bra pris och flaskorna har en bra storlek så att de inte hinner torka!


MAVALA- Är också ett bra märke, lite dyrare. Jag brukar köpa ett när det är rosabandet för då ger man även pengar till bröstcansern, mkt bra!


OPI- Har jag hört att de ska vara så bra. Jag tycker att dom är lite för dyra, jag har köpt mina på tradera för lite billigare. Opi har många roliga lack med massa olika giltter, de gillar jag, men jag skulle nog inte köpa ett vanligt lack, dock kanske på tradera då...


Lacken som är till vänster har jag köpt i New York, Linn och jag köpte fyra tillsammans, har för mig att de var ganska dyra, men köpte man fyra fick man de lite billigare, men jag är riktigt nöjd med de lite mörkare glittriga, så snyggt! och har inte sett något liknade lack i Sverige ;)
Isadoras graffit lack är toppen, har även några i depends märke, jätteroligt och lätt att piffa till naglarna!
Make up store lacken har jag köpt på tradera med, inte så förtjust i dem....


De fyra lacken i förpackningen kommer från H&M, billiga och små flaskor, bra!
Den gula i mitten är en dekoreringspensel, också ett roligt sätt att piffa till naglarna lite svårt kan de vara att få de rakt. Jag har köpt denna på Åhléns city i Stockholm för ca 30kr och brukar torka av den när jag ska ha den i något annat lack, de funkar bra och är lite billigare, än om man skulle ha en i varje färg...
Lacken till höger är världens bästa över och under lack! sitter som berget, jag som jobbar på förskola och tvättar händerna ett X antal gånger varje dag gillar de jättemycket! Märket heter Oriflame och kostar runt 100kr.
Man ska ALLTID ha både över och under lack för att inte skada naglarna. Sen kan man försiktigt när nagelbanden är mjuka skjuta upp dem lite, och avslutningsviss lägga lite nagelolja på banden och smörja naglarna med en bra handkräm, jag kör på The bodyshops , jättebra! tog tyvärr inte kort på den...



Lite olika märken, dessa använder jag inte så ofta....


Sen gillar jag att dekorera naglarna ibland, finns massor av saker man kan sätta på naglarna!
Och sen filar jag ALLTID naglarna med en glasfiberfil. Min har jag köpt på Gekås och funkar utmärkt!



Dessa naglar gjorde jag i fredag innan jag skulle träffa Louise! Blev mkt nöjd!

Nu ska jag snart se dubbelavsnitten av Top model och hoppas på att jag blir frisk snart!
Ha en fin snart på den nya veckan!

Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Marcus Å

Du fick en plats i panelen, hur når jag dig? :)

2011-03-06 @ 19:08:22
Blogg/hemsida: http://slipsens.se
Skrivet av: Anja

Svar:

Tack, vad roligt! :)

2011-03-06 @ 20:53:54
Blogg/hemsida: http://originalet.blogg.se/
Skrivet av: Kashaya

Vad fina naglar.=) Många härliga lack du har. Jag gillar också Depends lack.

2011-03-06 @ 21:31:19
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: Kashaya



Helgens blogg är nu utsedd. Kika in och se om det blev du och anmäl dig gärna till morgon dagens "Dagens blogg".=)

2011-03-06 @ 22:31:07
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0