Alkoholfria drycker!

Go kväll!

Idag har vi tagit oss en liten tripp till goa Göteborg! Vi behövde inhandla en bärbardator, för den andra har vi sålt. Jonas hade hittat en bra dator för en helt ok summa på Siba och det har vi inte i stan så vi packade in oss i bilen och for till Göteborg. Vi passade på att besöka Triumf glass outlet bredvid Siba, men det var ingen höjdare, vi trodde att det skulle vara billigare priser, så dit åker vi inte igen..

Nu till något helt annat, jag tänkte tipsa om lite alkoholfria drycker, jag dricker inte alkohol, har inte förstått mig på den grejen, tycker att det smakar minst lika bra med alkoholfria drycker.

Iaf varför jag kom på denna tanken om att blogga om detta är för att i morses när jag tittar på Nyhetsmorgon så är Bengt Frithiofsson där och ska presentera viner och öl som han brukar göra, men idag var det lite annorlunda han presenterade alkoholfria drycker och det har han aldrig gjort förut! Jag drog slutsatsen att han gjorde det för att kocken som var med i dagens program var gravid, men så var det inte för nu när jag kickade in på tv4:as hemsida för att se de alkoholfria dryckerna så läser jag att det är folknykterhetens dag idag. Det var ju bra att han rekommenderade lite alkoholfria viner, har aldrig varit med om att han har visat de förut, synd bara att bara rekommendera de dryckerna under en sådan dag. Tycker att han borde ha med det lite oftare...

Dom tre översta är drycker Bengt tipsade om dag, jordgubbsvinet är en favorit hos mig och de två sista är två nya jag vill testa! Mitt favorit vin fanns inte kvar på systemets hemsida, de var lite tråkigt, men det fanns många nya och kul att de har kommit in lite mer än bara viner, så som cider, och drinkmixar. Om ni vill läsa mer om systemets alkoholfria drycker så kicka in HÄR

Arc-en-Ciel Grenache Rosé
1932 Arc en Ciel  0,5% Brut ,Grenache  49:- ( 3 )
Vilda  smultron, röda vinbär , inslag av hallon och liten sötma ( 23g socker per /l ) .
Till: sommarens lätta buffé, i bersån med en god vän och en kvist röda vinbär i glaset .
Detta vin har jag testat och det är himla gott!


Natureo Free Syrah
1940 Natureo 0,5%  Free Syrah  51:- ( 4 )
Bästa röda alkoholfria  med björnbärig, kryddig framtoning och inslag  av vanilj .
Till: buffé, grillad fläskkarré eller kotlett med grillade rotfrukter eller bakpotatis.
Har ej testat detta, men vill gärna göra det efter som att de fick hela 4 solar!

Stirrings Simple Mojito
1924  Stirrings Simple  Mojito  750 ml   59:- (3)
Mojito-essense blandas med  sodavatten och is. Originalet är Kubas nationaldyck på  6cl. ljus
Havana Club rom, färsk mynta muddlad med pressad limejuice och muscovadosocker.
Stirrings är en blek kopia. Men vadå, du kan köra lugnt hem !
Har inte testa denna heller men vill gärna!



Mousserande Jordgubbsvin Alkoholfri
Lätt mousserande smak med sötma och tydligt inslag av mosande jordgubbar. Detta vin är helt alkoholfritt och smakar så gott, en favorit, men kan bli en aning för sött! Alkoholhalt 0,0 %


Xide Non-Alcoholic Lemon Dragonfruit
Söt, mycket fruktig smak med inslag av päron, tropisk frukt, vingummi och citron. Alkoholhalt 0,5%.
Denna vill jag verkligen testa! Ny för i år.


Svensk Fyrpack Alkoholfri Kryddad Snaps
Dessa snapsar vill jag med testa, har aldrig sett alkoholfria snapsar och sen är de svensktillverkade! alkoholhalt 0,5%


Ska nog ta mig en tur in till systemet imorgon när jag ska ner på vårmarknaden som är i stan.
Nu ska vi sova!
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Johanna aka Retrolover

Oooh tack för bra tips, jag gillar inte att dricka så jag ska definitivt pröva jordgubbsmousserande vinet snarast! :)

Tyvärr vann du inte förra tävlingen, men jag har en NY tävling på min blogg! Du kan vinna en grymt snygg klänning, in och kolla!

2012-05-18 @ 09:26:31
Blogg/hemsida: http://retrolover.blogg.se/
Skrivet av: FRIDA

sv: det var verkligen gott! vad har du för dig idag då? några planer? :)

2012-05-18 @ 10:36:30
Blogg/hemsida: http://fridasanne.blogg.se/
Skrivet av: emma

ok här var det omgjort! gillar färgerna faktiskt :)

sv. bara roligt faktiskt! ingen som utmanat mig nån gång faktiskt! :)

2012-05-18 @ 11:40:53
Blogg/hemsida: http://emzaans.blogg.se/
Skrivet av: ELIN CECILIA

i see :)



den cidern ska jag testa :)

2012-05-18 @ 13:52:38
Blogg/hemsida: http://eelin.se
Skrivet av: ELIN CECILIA

bloglovin föresten? :)

2012-05-18 @ 13:52:48
Blogg/hemsida: http://eelin.se
Skrivet av: Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

sv: tack för detta inlägg! jag dricker inte alkohol, så de var bra på tips!! kan du några alkoholfria drinkar också?



allt bra+

trevlig helg ♥

2012-05-18 @ 14:43:24
Blogg/hemsida: http://jennsiii.blogg.se/
Skrivet av: felicia - fotokobran

har du hittat på mycket nu hittils under denna härliga långhelg? :)



PS; glöm inte delta i helgens sweetie! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

2012-05-18 @ 23:28:40
Blogg/hemsida: http://fotokobran.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0