Lite barndomsminnen!

Hej!
 
När vi var hemma hos min familj i jul så frågade jag min mormor om jag kunde få några av hennes julgrejer som hon inte använder längre, det står ju bara i hennes källare och dammar tänkte jag, och hon blev så glad att jag frågade, vi fick massor av julgrejer, Många påminde om min barndom. Sånt som mormor och morfar hade uppe när jag var liten. Den röda kyrkan kommer jag ihåg, tyckte det var så mysigt och sitta och titta på den medan den spelade en liten julsång. Även tomteansiktet som ligger ner på bilden, den spelar med en liten julsång, den kommer jag ihåg att jag var lite rädd för. Sen älskar jag snögubbe ljusen, har flera såna figurer här hemma sen tidigare och jag är så glad över att vi inte tände dem när jag var liten, de ska ju inte tänds de ska ju vara som prydnad tycker jag. Jag är väldigt nöjd med allt som jag fick av min söta mormor! Älskar saker som kommer från när man är liten.
 
 
Finns det något hemma hos era far eller morföräldrar som ni gärna vill ärva någon gång :)?
 
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Kashaya

Fina tomtar.=)

2013-01-03 @ 20:26:39
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: saga påhlsson

så mysigt :)

2013-01-03 @ 20:33:29
Skrivet av: FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Jag gillar gamla grejer och har behållt rätt mycket ifrån mina far och morföräldrar.

Haha.. ja blåbärs fantan här är grymt god i värmen. Ska se vad jag kan göra kram

2013-01-04 @ 09:58:46
Blogg/hemsida: http://www.fantasydining.com
Skrivet av: Helena

Precis en sån där stor tomte som man kan ha ljus i har jag också!

2013-01-04 @ 11:30:52
Blogg/hemsida: http://www.lackycorner.com
Skrivet av: Nathalié - Äntligen gravid <3 BF 27/3-13

kommer ihåg de där fina kyrkorna, har sett flera såna i mina dagar, haha. Mina farföräldrar dog när jag var väldigt liten och mina morföräldrar bor i Finland, så har inte varit där sen jag var 8 år typ. Kommer dock ihåg hur fint det är när man åker till deras hus, en jättefin allé med många träd och allting grönskade så vackert. kram

2013-01-04 @ 11:53:59
Blogg/hemsida: http://yarp.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0