Vet varken ut eller in..

Hej,
 
Idag är jag helt tom, var hos min handläggare idag och pratade om min jobbsituation, har ju gjort jobbpraktik under hösten vilket var så himla skönt. Synd att jag bara inte fick chans att jobba där.. Jag har varit i fas 1 inom arbetsförmedlingen och kommer snart att gå in i fas 2, det känns jobbigt börjar närma mig fas 3 som inte alls är roligt att vara i har jag hört. Jag är trött på alla "Nej" från arbetsgivare.. Funderar på att kanske plugga men sen känner jag att om vi nu ska börja vår bebisresa i höst så blir det ju bara fel att plugga, hinner ju inte bli klar, men sen vet man ju inte om vi blir gravida vid första försöket och då kanske jag hinner plugga färdigt, sen funderar jag på om det är värt att ta massa lån igen..
Funderar även på att kanske starta eget, men det tar ju massor av tid och energi, är det bra nu när vi går i bebistankar?. Min handläggare sa iaf att man kunde få starta eget bidrag och fortfarande ha sitt aktivitetsstöd kvar under 6 månader, sen efter 6 månader så får man välja genom att ha kvar sitt bidrag eller bli arbetslös, så där finns det ju en möjlighet.
Ni får gärna skriva en peppande kommentar eller ett tips på vad jag ska göra med mitt tokiga liv just nu.
 
Jag blir inte klokare av att A eller B så nu ska jag försöka att släppa allt som har med jobb att göra och måla mina naglar i en glad färg och sen mumsa på några hjärtost bågar som blev kvar från helgen för idag känner jag att jag behöver något hjärtligt gott..
 
 
Bjuder på en bild på mitt härliga tjejgäng som alltid får mig att skratta! ♥
 
 
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Va jobbigt! Så tråkigt att inte få jobb.svårt att råda men jag lovar dig att det kommer att ljusna så småning om.

Ser fram emot dina frågor! Kram

2013-01-31 @ 19:55:54
Blogg/hemsida: http://www.fantasydining.com
Skrivet av: Nelly

Vilken jobbig situation! :/ Lite tips:
- Läs några kurser som inte är så långa så att du får större chans på arbetsmarknaden.
- Många telefonbolag söker personal som inte behöver ha någon utbildning; bättre än inget :)
- Fråga runt i butiker och erbjud dej även att kunna hoppa in under storhelger, när någon är sjuk osv; det blir ju smidigare för dom att ringa dej istället för att leta upp en helt okänd person
- Även utan utbildning inom omvårdnad har du chansen att jobba både som personlig assistent och som sjukvårdsbiträde på en bemanningsenhet :)
Lycka till!

2013-01-31 @ 20:26:57
Blogg/hemsida: http://justanothermortal.blogg.se/
Skrivet av: ★ E D I T H ★

Jobbigt :/

2013-01-31 @ 20:37:47
Blogg/hemsida: http://ediths.blogg.se
Skrivet av: Nathalié - Tävlingar i bloggen! BF 27/3

Kan du inte kolla med AF om det finns några roliga kurser du kan gå? Ibland tillhandahåller de sådant, men vet inte vad det är dock. Men fråga kan du ju alltid göra! Slå inte ner på dig själv, förhoppningsvis så kommer snart ett jobb som matchar dig alldeles perfekt och de vet att du är den bästa för det jobbet också :). Kramis!

2013-01-31 @ 23:10:11
Blogg/hemsida: http://yarp.blogg.se
Skrivet av: Michelle Osein

jag har ett eget ungdomsföretag via skolan. Då ska det anordnas en mässa där alla ungaföretagare ska samlas och sälja sina produkter! :D

2013-02-01 @ 01:23:45
Blogg/hemsida: http://michelleosein.se
Skrivet av: MADDISENJ

Usch det där låter inte alls kul. Jag hoppas verkligen det ordnar sig för dig!

2013-02-01 @ 14:31:07
Blogg/hemsida: http://maddisenj.se
Skrivet av: Kashaya

Låter jobbigt det där men det brukar alltid ordna sig så småningom. Har du testat att söka jobb via bemanningsföretag? Förvisso betalar det sjukt dåligt men man får i alla fall in en fot..

2013-02-01 @ 22:03:08
Blogg/hemsida: http://kashaysblogg.blogspot.com
Skrivet av: johanna

vilken härlig blogg du har!

2013-02-02 @ 00:41:31
Blogg/hemsida: http://emmyjohannalundgren.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0