Det där med att bli tre...

Hej!
Vi står ju i kö på Sahlgrenska för att få hjälp med att bli tre.
I slutet av förra veckan hade jag en dipp ner.. Vi brukar ringa till Sahlgrenska ibland för att se hur det går i kön, och visst vi hade flyttats fram, men kötiden ser ut att bli längre nu än vad vi hade trott och detta på grund av för få läkare och att de bara har en besöksdag i veckan. Dom sa att det kunde gå fortare men som det ser ut nu så kommer det att ta längre tid.. Vi har ståt i kö sen sep12 och vi trodde att vi kommer få börja resan i dec13 men nu kommer det ta lite längre tid. Vi kan ju fortfarande göra detta privat men jag känner att inte f*n ska man behöva betala för att få ett barn som andra människor får gratis, en del bara av att titta på det andra könet...
 
Jag är ledsen och förtvivlad över att vi kommer få vänta längre än vad vi trodde... Vi kan få hjälp på andra landsting men då om vårt landsting betalar för oss (fattade jag det som) men det gör dom ju såklart inte. Jag tycker att det är dåligt att alla landsting inte kan samarbeta och hjälpa alla som behöver hjälp det skulle ju gå så mkt fortare. Men en sak som är skönt är ju att vi började i tid med åldern, tänk om vi hade väntat med att skaffa barn tills vi var runt 35-40... En dag så kommer vi att komma fram och det kanske är meningen att vi ska försöka att ordna upp allt med jobb först innan vi blir tre...
 
Jag har fastnat för Louise mellolåt, vi simmar verkligen med de döda fiskarna men ändå inte vi går ju en helt annan väg till att bli tre. Jag älskar denna låten och den har fått en plats i mitt hjärta ♥
 
 
Nu blickar vi framåt och ser till att våren och sommaren blir ljus och fin, efter sommaren så slår vi en pling till Sahlgrenska för att se hur det går, men nu lägger vi det åt sidan ett tag, det behövs nog..
 
Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Ida

Va tråkigt att ni får vänta så länge! Hoppas verkligen de kan skynda på det lite så ni snart kan få bli tre! Håller tummarna!

Jag gillar Louise men har ännu inte fastnat för hennes låt. Den kanske kräver några lyssningar innan man kan besluta sig för om den är bra eller inte. Förresten, har du sett att jag nominerat dig till en utmaning? kram

2013-03-07 @ 23:55:32
Blogg/hemsida: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Linda

Vad gjorde du igår torsdag? Själv spenderade jag flera timmar på stan med shopping, fika och mat. Det spenderades en hel del pengar och eftersom jag inte döljer något i bloggen har jag berättat hur mycket.

2013-03-08 @ 00:53:54
Blogg/hemsida: http://karlstadbruttan.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Du är stark! Snart ses vi och då ska vi se till att ha riktigt kul!!

Puss

2013-03-08 @ 07:26:47
Skrivet av: Pyzen

Tänker på er som ska behöva gå och vänta så länge. Inte rättvist.

2013-03-08 @ 07:58:37
Blogg/hemsida: http://givemeanotherone.wordpress.com
Skrivet av: Nathalié - Äntligen gravid! BF 27/3 <3

Men då vad jobbigt :(. Håller med om att det är sjukt att man ska behöva betala för något sådant.. Bara för man har mycket pengar så är man inte alltid lämplig som förälder, så känner jag iaf.Tycker också de borde samarbeta landstingen sinsemellan, det är ju säkert olika kötider överallt och varför kan de då inte försöka fördela det?

Kramar

2013-03-08 @ 09:16:41
Blogg/hemsida: http://yarp.blogg.se
Skrivet av: Lela

Ni kommer fixa detta! Ni har ett gemensamt mål att sträva efter och så länge behåller en positiv syn på det och ser målet ni satt upp framför er kommer ni fixa detta. Sen är byråkratins väg lång och krånglig ibland, tråkigt men sant.

2013-03-08 @ 09:28:54
Blogg/hemsida: http://www.lelack.se
Skrivet av: Annika

Håller tummarna för att ni kommer in där fort!

2013-03-08 @ 09:58:07
Blogg/hemsida: http://bringblingtoeverything.com
Skrivet av: Ann-Sofie

Förstår er frustration och det är drygt att vänta, men det kan samtidigt vara bra som du skriver att ni har hunnit få bra jobb och en bra ekonomi innan barnet kommer. Det underlättar faktiskt. Barn kostar en hel del....:-)
Håller alla tummar och tår jag har för att det ska ordna sig för er!
Många kramar! ♥

2013-03-08 @ 10:51:16
Blogg/hemsida: http://www.colourit.se/
Skrivet av: Ida

SV: Jag tycker det är svårt att gissa. De flesta säger att Yohio kommer vinna. Men jag drar till med en vild gissning och säger Robin Stjernberg. Om inte annat blir det trosts allt Sean Banan som vinner. ;) Du då? kram

2013-03-08 @ 11:14:30
Blogg/hemsida: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Linnea

sv: Tack, önskar dig en bra helg med :)

2013-03-08 @ 14:21:57
Blogg/hemsida: http://linneaakarlsson.blogg.se

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0