It´s party friday!- Eurovision vinnare!

Hej och god fredag!
 
Imorgon är det ju ESC och jag ska få se den live! Wiii!
Så idag blir det ett lite annorlunda It´s party friday inlägg, jag tänkte bjuda på några Eurovision vinnare.
 
1975 var Sverige värdland och då vann Teach-In från Nederländerna med låten Ding dinge dong!
 
 
Året då jag föddes (1986) så var ESC i Norge och vann gjorde Sandra Kim från Belgien med låten J'aime la vie
 
 
2001 var vi i Danmark och vann gjorde Tanel Padar & dave Benton med låten Everybody och dessa grabbar kom ifrån Estland!
 
 
2004 var Turkiet värdar och vann gjorde Ukrainska Ruslana med låten Wild Dance!
 

Känner ni igen alla eller någon av dessa vinnare? Vilken ESC-vinnare är eran favorit vinnare från alla åren?
 
 
Skicka din låt till [email protected], eller lägg en kommentar.
Publiceras ditt tips så belönas du med en länk.
 
Ha en trevlig helg och Må gott, Puss & Kram!


Kommentarer
Skrivet av: Ida

Jag är lite extra förtjust i det bidrag som Celine Dion bidrog med eller Johnny Logans "Hold me now", när det gäller lite äldre bidrag. Å Stad i ljus med Tommy Körberg eller varför inte Diggelo diggiley med Herrays! (De vann 84 då jag föddes! ;) )

SV: Undrar också hur en del orkar och hinner med bloggen. Ska försöka skärpa mig med min blogg. Har tiden men inte alltid ork eller lust. kram

2013-05-22 @ 09:42:51
Blogg/hemsida: http://lilla-pys.bloggplatsen.se/
Skrivet av: Sara Ekman

Skoj! Jag har såg musikalen Lejonkungen i Las Vegas, och den är toppenbra :) Vi bokade de två musikalerna som vi ska gå på hos www.viatorcom.se , det är en jättebra sida som vi ofta använder :)

2013-05-23 @ 07:31:17
Blogg/hemsida: http://aamaziing.blogg.se/

Lämna en kommentar till inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

Din hemsida/blogg:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0